Pablo Dominguez

İspanyol sanatçı Pablo Dominguez ‘in başta kendi çapında yaptığı tasarım çalışmaları görenleri kendinden geçirip başka diyarlara götürüyor. İnsanlar bilgisayar oyunları ile kendinden geçerken bir de Pablo Dominguez‘in çalışmaları insanları tam anlamı ile büyülüyor diyebiliriz.

Oyun dünyasında bir başlığın önümüze sunulması sandığımızdan da uzun zaman alabiliyor. Hikayenin, kurgunun oluşturulmasının ardından oyuncuların kendilerini kaptıracağı dünyayı oluşturmak belki de en önemli adımlarından biri… Bunun için sıfırdan çalışmak hiç kolay değil. Bir çizer bulup, anlatmak istediğiniz hikayelerin şablonunu çıkartmanız gerekiyor.

İspanyol kökenli ve bu yönde çalışan artist, birçok oyun için çeşitli tasarım çalışmaları yapıyor.
Dominguez, Dreamwork, MARVEL gibi büyük yapımlar için de çalışıyor.
Sanatçı aynı zamanda Photoshop, ZBrush ve Modo‘da da çok yetenekli.

Dominguez’in birçok çalışması var. Biz bunlardan yalnızca 15 tanesini sizler için seçtik.
Daha fazla Pablo Dominguez çalışmasına ArtStation sayfasından da bakabilirsiniz…

Grafik Tasarım nedir?

İnsanlık var olduğu andan itibaren sürekli bir iletişim ve kendini anlatma çabası içerisindedir. İlk olarak MÖ. 14,000’lerde mağara duvarlarına yapılan resimler ve İÖ. 4.yy ‘da yazının icadı iletişim dili olarak sayılmaktaydı ancak sonraları elyazması dini içerikli kitaplar yayınlandı. 1450 yılında Johann Gutenberg’in Avrupa’da hareketli matbaayı icat etmesi ile birlikte kitap yaygınlaşmaya başladı. O dönemlerde egemen olan entelektüel düşünce yapısı din olgusu tarafında oluşmaktaydı ve buna bağlı olarak ilk dağıtımı oluşturulan kitapları, dini kitaplar oluşturmaktaydı. Bu harf ve metin dizilimlerinden oluşan basılı yayınlar, grafik tasarımın pratiklerine adım atmaktaydı. Ancak grafik tasarımın temel çıkış noktası sanayileşmenin gerçekleşmesi, dünyanın küreselleşmeye ayak uydurması ve modern yaşama geçişle birlikte, fotoğraf makinesinin keşfi olarak gösterilebilir.

CEVAP VER

Yorumunuzu Girin
Lütfen adınızı giriniz.